.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید بر آتش بس در غزه و توقف صادرات سلاح به اسرائیل
اعضای گروه بریکس در نشست مجازی خود بر برقراری آتش بس و حل درگیری فلسطین و اسرائیل با تلاش جامعه بین المللی تاکید کردند.
تاکید بر آتش بس در غزه و توقف صادرات سلاح به اسرائیل

سران کشور‌های عضو بریکس امروز ۲۱ نوامبر نشست فوق العاده‌ای را درباره وضعیت خاورمیانه به ویژه نوار غزه به صورت ویدئویی برگزار کردند. همه اعضای شرکت کننده در این نشست بر برقراری آتش بس و حل درگیری ها با تلاش جامعه بین المللی تاکید کردند.

 

آفریقای جنوبی: اقدامات اسرائیل در نوار غزه نسل کشی و جنایت جنگی است

 

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، که ابتکار برگزاری این نشست مجازی بریکس را دارد اقدامات اسرائیل در نوار غزه را نسل کشی و جنایات جنگی توصیف کرد.

 

در بیانیه‌ای که رامافوسا در مراسم افتتاحیه نشست مجازی سران کشور‌های بریکس درباره اوضاع خاورمیانه به ویژه غزه منتشر کرد، آمده است: کشتار دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی توسط اسرائیل جنایت جنگی است. محرومیت عمدی از دارو و سوخت جنایت جنگی است.

 

«وی خواستار گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه به نوار غزه شد تا همه نیازمندان بتوانند کمک‌های موردنیاز را دریافت کنند و به خدمات اولیه دسترسی داشته باشند».

 

رئیس جمهور آفریقای جنوبی بر جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری ها، به ویژه توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: کشورش خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه و از سرگیری گفتگو بین دو طرف است. او بر ضرورت استقرار نیرو‌های سازمان ملل در فلسطین برای نظارت و رعایت آتش‌بس و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرد.

 

پوتین خواستار آتش بس طولانی مدت در غزه و حل مناقشه از طریق تلاش‌های مشترک بین المللی است

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست ویدیویی فوق العاده گروه بریکس که روز سه شنبه به ابتکار آفریقای جنوبی برگزار شد بر ضرورت آتش‌بس طولانی مدت، آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

 

پوتین با اشاره به وضعیت غزه گفت کشتار و رنج کودکان نگرانی عمیقی را برانگیخته است.

 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی نتیجه تمایل آمریکا به انحصار در حل مسئله فلسطین است، گفت: مشخص شده است که تلاش‌های فردی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بی نتیجه است.

 

رئیس جمهور روسیه در سخنان خود با تاکید بر اینکه روسیه و کشور‌های بریکس می‌توانند نقش مهمی در حل درگیری فلسطین و اسرائیل داشته باشند، خواستار تلاش مشترک جامعه جهانی برای آرام سازی اوضاع و دستیابی به آتش بس و یافتن راه حل سیاسی شد.

 

جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه و صادرات سلاح به اسرائیل باید متوقف شود

 

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در اجلاس مجازی بریکس تاکید کرد که برای دستیابی به امنیت و ثبات در فلسطین راهی جز اجرای قطعنامه‌های بین المللی مربوط به راه حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ وجود ندارد.

 

ولیعهد سعودی خواستار پایان دادن به جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه و صادرات تسلیحات به اسرائیل، به استثنای برخی «اقلام بشردوستانه» شد.

 

شی جین پینگ خواستار «آتش بس فوری» در غزه شد

 

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز سه شنبه در جریان نشست مجازی بریکس درباره بحران خاورمیانه خواستار «آتش بس فوری» در غزه شد.

 

شی در این نشست ویدئویی بر پایان خصومت طرف‌ها و برقراری آتش بس فوری تاکید کرد.

 

علاوه بر این، رئیس جمهور چین افزود که باید کمک‌های بشردوستانه بیشتری به مردم غزه ارسال شود؛ وی همچنین تاکید کرد چین با توجه به نیاز مردم، تدارکات و کمک‌های بیشتری را ارائه خواهد کرد.

 

عفو بین‌الملل دیروز دوشنبه اعلام کرد که شدت حملات و بمباران کنونی غزه بی سابقه است و تأیید می‌کند که بی‌اعتنایی آشکار نیرو‌های اسرائیلی به قوانین بین‌المللی حقوق بشر را به طور گسترده مستند کرده است.

 

جنگ غزه در حالی وارد چهل و ششمین روز خود شده است که ارتش اسرائیل به عملیات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و گروه‌های فلسطینی به مقابله با نیرو‌های متجاوز اسرائیلی ادامه می‌دهند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات غزه، جنگ ویرانگر بیش از ۱۳۳۰۰ شهید برجای گذاشت که بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.